mariasoderberg.blogg.se

Välkommen! Här kommer det handla om allt vad det innebär att vara mamma till en busig liten tjej och en massa annat💎🌟 ENJOY😃!

Tisdag 10 April

Publicerad 2016-05-10 21:20:14 i Allmänt,

Nu händer det grejjer! 
 
Igår kom ett papper från Sala Kommun där det bekräftades att Svea slutar på Ängshagen i Juni. Det känns lite vemodigt måste jag säga. Jag oroar mig alltid för saker i förväg, och tänker alltid i värst tänkbara scenario, men det kommer bli toppen hos dagmamma! Det kommer att passa Svea bra då jag tror att hon behöver mycket lugn och trygghet i sin uppväxt, visserligen behöver alla barn det, men Svea är så otroligt orolig av sig många gånger. Hon har ärvt Samuels nattskräck sen han var liten och även hans tendens till att gå i sömnen, lillan! 
 
Idag har jag även pratat med chefen och på Tisdag börjar jag jobba:)! Det känns faktist otroligt skönt att få komma iväg och använda hjärnan lite. Galet hur länge jag faktist varit hemma nu! Sen februari 2014.. Känns inte alls som det, men sen man fick två barn så känns de som jag aldrig gjort annat haha! Samuel ska alltså vara pappaledig de dagar jag jobbar, det kan han verkligen behöva, min kämpe! 
 
Utöver detta så har det inte alls hänt mycket. Barnen är fortfarande förkylda, svinjobbigt för dom! Svea har börjat klia sig öööverallt på hela kroppen, händer, i öronen, bakom öronen, i hårbotten, knävecken, på knäna, på armarna, halsen, ja överallt i princip.. Jag har ingen aning om vad vi ska ta oss till.. Smörjer med 5 olika krämer varje dag och de har väl blivit lite bättre men långtifrån bra! Tänkte ge krämerna några dagar och se om det lägger sig, annars måste vi åka till vårdcentralen.. Hon avskyr det stället och allt som har med doktorer att göra så därav provar vi det här ett tag! Inte nog med att hon är sönderriven överallt så slog hon sig under ögat igår och fick en blåtira.. Hon satt på en stol som vi har ute och typ "headbanga" och härjade, men missbedömde avståndet en gång och slog i huvudet i armstödet, alltså smällen... pjuh! Jag var helt säker på att vi skulle få åka in och sy men de klarade sig precis från att spricka.. Det är ingen lätt period för Svesibus nu, men förhoppningsvis vänder det snart<3
 
Nu ska jag ut och ta rätt på allt efter den oanade "stormen" som drog förbi nyss..! Såg att båda krukor och dukar fått luft under vingarna! Ha en fin kväll😘
 
Ska tvätta fönstren så fort jag får tid..😒
 
 
 
Lite bilder från dagarna som gått
 Matilda bjöd på gofika i Söndags och det var så kul att träffa mina tjejer <3!
Njöt i solnedgången med ett glas rosé i Söndags
Förmodligen den busigaste bebis som finns, tokfia!
Svindålig kvalité på bilden(rna). Men gud vilken mysig vila vi hade idag! Tänkte gå ut och sola när kidsen sov, men de gick ju inte att slita sig från det här<3
Har kört på no makeup sista tiden för att låta huden vila och kanske få lite färg, samt även av lite lathet inblandat.. Men vad skönt det är! Speciellt nu när pollentider börjar..!
 
😘 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela