mariasoderberg.blogg.se

Välkommen! Här kommer det handla om allt vad det innebär att vara mamma till en busig liten tjej och en massa annat💎🌟 ENJOY😃!

Onsdag 15 Juni

Publicerad 2016-06-15 22:28:10 i Allmänt,

Jag har varit så otroligt trött denna helg och vecka som varit så varje gång jag tänkt sätta mig ner och uppdatera er så har jag somnat.. Det ljuva småbarnslivet! 
 
Som jag skrev ovan.. Jag har varit totalt väck denna helg/vecka. Nu när jag ska uppdatera er om helgen så kommer jag knappt ihåg vad vi gjort. 
 
Kan börja med att fortsätta där vi satte punkt förra vecka. Svea hade INTE vattkoppor, vilket jag var nästan säker på. Hon hade ju några prickar men de blev aldrig "blåsor" och försvann lika fort som de kom. Hon blev piggare och piggare men inte förrän i Torsdags var hon sig själv, stackars liten. Elsa smittades tack och lov inte, så skönt! 
 
I fredagskväll åkte jag och Svea hem till Matilda för tjejmys med ett helt gäng brudar! Vi beställde thaimat och Svea blev så snällt bjuden på lite godis, vilket var awesome enligt henne.. Antar att hon vill följa med på alla liknande tillfällen nu😏😍 På dagen var Hanna här, himla mysigt! Har inte umgåtts på väldigt länge så det var på tiden! 
Lördagen,dagen jag längtat efter! Hade tid på Cut&Blow hos bästa Linn! Vi ljusade upp ännu mer och jag är verkligen supersupernöjd med resultatet! Har inte tagit någon bra bild än men det kommer. Här ser ni lite
 
Riktigt ljust nu, älskar't!
 
Köpte återigen de skönaste jeansen jag haft inne på Eva's butiken, ni måste titta in där om ni har vägarna förbi, ligger inne i gallerian. Har inte tagit någon bild på de heller, men de kommer! 
 
Utöver detta så har vi donat och fixat här hemma, tänk att de aldrig tar slut när man har hus! Det är riktigt skönt när man får mycket gjort men att allt ska ta sådan tid, gaah! 
I helgen har vi dop för älskade Elsa, gummsan💕 Det ska bli kul att träffa alla, och såklart kul att hon blir döpt!! Det är på tiden. 
 
Nu till en väldigt rolig nyhet! Vi ska skaffa hund,😁!!! 
I know, nu tänker nog många att det är en väldigt dålig idé med tanke på att vi har småbarn och tillräckligt fullt upp.. Men nu är bästa tillfället känner vi. Maja som hon heter är en cockerspaniel tik på två år, vilket är en perfekt ålder. Jag kommer vara hemma länge till så det passar ju väldigt bra! Ur allergisynpunkt är det bra för barn att växa upp med hund, samt att de lär sig ta ansvar och respektera djur. Jag får för mig att det kanske kan hjälpa Svea med hennes "nattskräck" om hon har en liten vovve sovandes i henne rum (om Maja vill det såklart), vi får en anledning att gå på längre promenader minst en gång om dagen. Ja, det är mycket mer än detta! Det negativa är att vi inte har något staket, men de ska ändå upp så småningom så det ser jag inte som något problem😁😃! Hon flyttar hit nästa vecka och som vi längtar! 
 
 
Nu ska jag gå och sova! Ha en fin natt😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela