mariasoderberg.blogg.se

Välkommen! Här kommer det handla om allt vad det innebär att vara mamma till en busig liten tjej och en massa annat💎🌟 ENJOY😃!

Lördag 4 Juni

Publicerad 2016-06-04 22:20:38 i Allmänt,

Vilka dagar..!
 
 
I Torsdags åkte jag och barnen till MånsOls efter att vi hämtat Svea på fsk. Vi hängde där i någon timme och båda barnen var pigga och glada. 
När vi åkte hem somnade Elsa så jag och Svea passade på att busa bara vi. Hon badade i hennes lilla pool och jag lapade sol. Efter en kort stund vaknade Elsa så då gick vi in. Ingenting konstigt alls med Svesen, allt var som vanligt.. När vi hade varit inne ngn timme så märkte jag att hon såg hängig ut och kände då att hon var SVIN varm! Tänkte direkt på värmeslag/solsting med tanke på den varma dagen, men de kändes också skumt.. Tyvärr fick jag inte ta någon temp på henne så jag har ingen aning om vad den var uppe i, men hon var verkligen kokhet..
Typiskt så var Samuel på jobbgalejj hela kvällen men mamma var här, vilket var en lättnad då Svea var så himla mammig.. På bara någon timme blev hon väldigt medtagen.. Som tur var kom Samuel hem tidigare och även svärmor kom över då jag inte ville vara själv innan Samuel kom! På natten spydde hon också, vilket även de kändes skumt då de inte passade in i de vi misstänkte..
Nu har hon varit febrig och väldigt medtagen sen dess och inte ätit i princip något alls.. Inte ens glass går ner! 
Idag på eftermiddagen upptäckte jag att hon fått fyra prickar utspritt på kroppen, samt att de tillkommit fler under kvällen, såå vi är nu helt säkra på att hon har fått vattkoppor... Det känns ändå oerhört skönt att veta vad det är även om de kommer att vara jobbigt för henne! Förmodligen kommer Elsa också att åka på det nu, men så tidigt som möjligt desto lindrigare säger dom ju, så de får vi hoppas på!
Om någon jättegärna vill ha vattkoppor så kan ni komma hit och hänga😏
 
Antar att vi förmodligen blir hemma några dagar nu framöver. Hela familjen blir så påverkad, speciellt nu när Svea är så otroligt gnällig och ledsen hela tiden😥 Det är jättejobbigt att vara själv med båda i såna här lägen men vi får hoppas att de blir bättre☺️ Imorgon ska jag på examenfirandr hos fina Matilda och jag hoppas verkligen verkligen att jag kan åka!!!
 
Nu har vi precie smällt i oss mat och myser framför teven, en lördagkväll precis i min smak👍!
 
 
 
 
Ha en fin kväll😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela